تور یکروزه گلاب گیری کاشان هر هفته

 تاریخ های برگزاری تور:

 1397/01/31

 1397/02/07

 1397/02/14

 1397/02/21

 1397/02/28

یک روزه + طبیعت گردی و فرهنگی با راهنمای گردشگری

مسیر حرکت : تهران – قم– کاشان
خدمات : – پرداخت تمام ورودی ها
             – بیمه مسافرتی
             – صبحانه (25مدل سلف سرویس)+ ناهار(منوی انتخابی) + عصرانه( انواع دمنوش و چای+کیک کافه ای )
            – یک نفر تور لیدر آثار فرهنگی و لیدر گلاب گیری و یک نفر سرپرست
لوازم ضروری سفر: کوله پشتی یک روز- عینک آفتابی- بطری آب- کفش مناسب پیاده روی- بادگیر و لباس مناسب- داروهای شخصی- کارت شناسایی
وضعیت : در حال تکمیل ظرفیت

 

زمان حرکت: 5 صبح

تاریخ حرکت: 1397/01/31

استان مورد بازدید: اصفهان

نوع سفر: طبیعت گردی و فرهنگی

درجه بندی سختی سفر: آسان

قیمت: 85000 تومان

 

برنامه سفر: حرکت ساعت 5 صبح از میدان آرژانتین- صرف صبحانه در مجموعه توریستی مارال ستاره- حرکت به سمت نیاسر- بازدید از چارتاقی و بازدید از آبشار و کوشک صفویه – پیاده روی تا پایین آبشار- حرکت به سمت باغ گل- بازدید از باغ گل- مراسم گلاب گیری و گل غلتان نوزاد- صرف ناهار در باغ گل- خرید سوغاتی – حرکت به سمت کاشان- بازدید از باغ و حمام فین کاشان- بازدید از خانه طباطبایی ها( در صورت وجود وقت کافی)- بازگشت به سمت تهران- صرف عصرانه در مجموعه توریستی مارال ستاره.

تور گلاب گیری کاشان

 

 

گلاب گیری

گلاب ماده ایی مقطرشده است که بسیار خوشبو و معطر است. از زمان های دور این ماده خوشبو را مقدس می دانستند و به همین علت کاربردهای بسیاری از گذشته تا به امروز در موارد مختلف داشته است. این ماده به واسطه بوی خوش خود توانسته به مقدس ترین مکان برای مسلمانان یعنی کعبه راه پیدا کند و هر ساله خانه خدا را با گلاب کاشان شستشو می دهند.

پیشینه و تاریخ گلاب گیری کاشان به سالیان دور باز می گردد . باستان شناسان در این منطقه و به ویژه در سیلک آثاری را کشف کرده اند که نقوش حکاکی شده بر روی آنها نشان گل سرخ به همراه داشته است. همچنین شعرها و سفرنامه های بسیاری به وجود گل سرخ در این منطقه اشاره کرده اند .به طور مثال جمله عالم بزرگ محمد محسن فیض کاشانی که در قمصر کاشان زندگی خود را گذرانده در آثار خود به وجود این گل اشاره کرده است. همچنین شاردن جهانگرد معروف فرانسوی که در زمان شاه عباس از این منطقه دیدن کرده و از وجود گل در این منطقه خبر داده است.

آبشار نیاسر

آبشار نیاسر یکی از زیباترین آبشار های ایران در شهرستان کاشان و در شهر تاریخی  نیاسر در محله سرکمر قرار دارد. آب این آبشار از چشمه ای می جوشد با نام اسکندریه چشمه ای که باعث شده است نیاسر در دل کویر همچون نگینی سبز بدرخشد و چشم هربیننده ای را مجذوب خود سازد. چشمه اسکندریه واقع در کنار چارتاقی از قديمی ترين چشمه های شناخته شده است كه 1680 متر بالای سطح دريا مي باشد. آبهای روان از كنار آتشكده های زيادی نيز جريان مي يابد كه اين مي تواند علامت پرستش آناهيتا، الهه باروری و مرتبط با آب باشد. در قسمت پايين آبشار، دو آسياب نیز وجود دارد که همچنان یکی از آنها سالم است. نیاسر روستایی باستانی بوده‌ است که در آثار جغرافیایی سده‌های ششم و هفتم از آن یاد شده‌ است.

خانه طباطبایی ها ( عروس خانه های ایران )

یکی از زیباترین و دیدنی ترین بناهای تاریخی کاشان، خانه طباطبایی هاست که در محله سلطان امیر احمد در بافت قدیم کاشان در خیابان علوی واقع شده است. خانه طباطبائی ها کاشان که از شاهکارهای هنر معماری قدیم به شمار می رود به وسیله مرحوم سیدجعفر طباطبایی که از تجار معروف فرش آن زمان بود در سال ۱۲۵۰هجری قمری ساخته شده است. معمار، طراح و سازنده این خانه استاد علی مریم از معماران برجسته دوره قاجار در کاشان بوده که با بهره گیری از تجارب معماران گذشته و با تکیه بر نبوغ ذاتی و قدرت خلاقیت و ابتکار خود، بنای این خانه را در ۱۰ سال به سرانجام رسانده است

باغ فین

باغ فین کاشان، نام یک باغ ایرانی است که حمام فین نیز در آن قرار دارد. مکان نامبرده جایی است که ناصرالدین‌شاه، در سال ۱۸۵۲ میلادی صدراعظم خود امیرکبیر را در آن به قتل رساند. سابقه و قدمت باغ فین و بناهای آن به دوره صفویه بازمی‌گردد

حمام فین

حمام فین در باغ فین کاشان است. این حمام قدیمی به‌دلیل قتل میرزا تقی‌خان امیرکبیر، صدراعظم ناصرالدین شاه قاجار در ۲۰ دی ۱۲۳۰ هجری خورشیدی مشهور است در قسمت جنوبیِ باغ فین دو حمام وجود دارد که به حمام کوچک و بزرگ معروفند. حمام کوچک از آثار دورهٔ صفویه و همراه با بنای اولیهٔ باغ فین ساخته شده‌است. حمام بزرگ در دوران قاجاریه به‌فرمان فتحعلی شاه ساخته شده‌است.