با تور های آنتالیا مسافرتی آژانس مسافرتی ندای سفر سفری تؤام با شادی و لذت را برای خود و خانواده تان تدارک ببینید.

استانبول بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگهٔ بسفر دو قاره آسیا و اروپا را جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است.این کلان شهر به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شده ‌است. همچنین از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان به شمار می رود.

اسامی تاریخی استانبول عبارتند از: بیزانتیوم، رم جدید، استیمبول، آگوستا آنتونینا، کنستانتینوپل، اسلامبول. القاب استانبول در دوره عثمانی دارالسعادت، دار عالیه، باب عالی (عالی قاپو) و پایتخت بودند.

استانبول داراي آب و هواي اقيانوسي است؛ تابستان هاي گرم و مرطوب و زمستان هاي سرد و باراني. بارش سالانه در استانبول از لندن، دوبلين و بروكسل هم بيشتر است! استانبول مرطوبت ترين روزها را در اواخر پاييز و زمستان و خشك ترين روزها را در بهار و تابستان تجربه مي كند. اين در حالي است كه حتي در طول تابستان و بهار نيز بارش باران در استانبول قابل توجه است؛ لذا استانبول در كل طول سال، فصل خشك نخواهد داشت.

جاذبه های گردشگری و توریستی استانبول فراوانند. از مساجد و کاخ ها گرفته تا موزه ها و بازارهای تاریخی، در طول سال پذیرای توریست هایی از کل دنیا هستند. اکثر این جاذبه ها حول و حوش منطقه سلطان احمد واقع شده اند و منطقه هایی مانند بی اوغلو و تاکسیم هم چیزی کم از منطقه سلطان احمد ندارند. مسجد آبی (مسجد سلطان احمد) و مسجد ایاصوفیه مکان هایی هستند که هر توریستی قطعاً از آنها بازدید می کند. غذا و خورد و خوراک یکی از اجزای اصلی فرهنگ ترک هاست.

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی در محل تلاقی تنگه بسفر ، خلیج شاخ طلایی و دریای مرمره قرار گرفته است. این کاخ متعلق به قرن ۱۵ تا ۱۹ میلادی و دوران امپراطوری عثمانی است. این کاخ در گذشته محل زندگی سلاطین و دولتمردان عثمانی بوده و دارای باغ بسیار باشکوهی است. در سمت راست کاخ درختان سرو قرار گرفته و مطبخ های کاخ نیز در همین سمت جای گرفته اند.این موزه از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر همه روزه بجز سه شنبه ها باز است.

سرای توپقاپی واقع در استانبول از قصرهای معروف امپراتوری عثمانی است که از ۱۴۶۵ تا ۱۸۵۳ مرکز اداری این امپراتوری بود. سلطان محمد فاتح در ۱۴۵۹ دستور ساخت این قصر را داد و کار ساختن آن در ۱۴۶۵ به پایان رسید. این قصر بین شاخ طلایی و دریای مرمره در استانبول واقع شده و چشم‌اندازی بسیار عالی به تنگه بسفر دارد.

در ۱۸۵۳ سلطان عبدالحمید تصمیم گرفت محل اقامتش را به قصر تازه‌ساز دلمه باغچه منتقل کند که نخستین کاخ مدل اروپایی شهر بود. امروز قصر توپقاپی به موزه تبدیل شده‌است و از جذاب‌ترین جاذبه‌های توریستی ترکیه‌است. در این موزه بسیاری از آثار ادبی و هنری ایران نیز نگاهداشته می‌شود. در این موزه آثاری همچون لباس پیامبر(ص)، شمشیرهای مختلف ایشان، دندان، مو، کفش و … نگهداری می‌شود.

 

مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد (که در زبان ترکی «Sultanahmet Camii» نام دارد) مسجدی است که در شهر استانبول واقع شده‌است. این شهر که در زمان امپراطوری عثمانی طی سالهای ۱۴۵۳ تا ۱۹۲۳ پایتخت این کشور بوده‌است، یکی از زیباترین شاهکارهای معماری اسلامی است که به علت وجود کاشی‌های آبی رنگ در طراحی داخلی به «مسجد آبی» نیز شهرت دارد.مسجد آبی در محله سلطان احمد واقع شده است. این مسجد همه روزه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است. ورودی آن رایگان است، ولی در ساعات نماز به خصوص جمعه ها، ورود ممنوع است.

مسجد ایا صوفیه

مسجد ایا صوفیه

ایاصوفیه یا حاجیاسوفیا که در دوره امپراتوری بیزانس در سال ۵۳۲ میلادی با دستور امپراتور کنستانتین اول ساخته شد کلیسای مسیحیت شرق بود . کلیسای ایا صوفیه استانبول در قرن ۶ میلادی توسط جاستنیانوس مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. پس از فتح استانبول، به دستور سلطان محمد دوم کلیسای ایاصوفیه به مسجد ایا صوفیه استانبول  تبدیل شد.

بنای ایا صوفیه در قرن ششم میلادی در امپراتوری بیزانس ساخته شده. در سال 1453 با اشغال استانبول توسط سپاه عثمانی و استقرار امپرواتوری عثمانی در این منطقه سلطان محمد دوم پادشاه عثمانی دستور تغییر کاربری این کلیسا را به مسجد ایا صوفیه  اعلان کرده و دستور تغییر آن را صادر کرد.

طول این مسجد  در طولانی ترین قسمت 82 متر و عرض آن 73 متر است و ارتفاع آن در بالاترین قسمت گنبد 55 متر است. این مسجد در میدان سلطان احمد استانبول قرار دارد و با اضافه شدن بناها و مناره ها و بازسازی در سال 1935 به موزه تبدیل شده و درخدمت گردشگری تور ترکیهقرار گرفته است.

قلعه روملی حصار

قلعه روملی حصار

قلعه روملی حصار استانبول از قلعه های معروف است که در منطقه ساریر استانبول، بر روی تپه ای در قسمت اروپایی بسفر واقع شده است.این قلعه قبل از فتح قسطنطنیه، در فاصله سال های بین 1451 و 1452 میلادی، توسط سلطان محمد دوم عثمانیساخته شده است و درست در مقابل قلعه آناتولی قرار دارد که از دیگر قلعه های دوره عثمانی می باشد.این قلعه به منظور کنترل تنگه بسفر ساخته شد تا از هر گونه هجوم و حمله از سمت دریای سیاه برای رسیدن به قسطنطنیه جلوگیری شود. قلعه روملی حصار دارای یک برج کوچک، سه برج اصلی و سیزده برج مراقبت کوچک است که بر روی دیواری قرار گرفته اند و برج های اصلی را به هم متصل می کنند. یکی از برج های مراقبت به شکل منشور چهار گوش، 6 تای آن ها به شکل منشورهای چند گوش و 6 تای دیگر به صورت استوانه ای هستند.این قلعه دارای سه دروازه اصلی در کنار سه برج اصلی است و دارای مخزن سلاح، اتاق استقبال، مسجد، زندان و…می باشد.

برج گالاتا

برج گالاتا

برج گاتالا برج 9 طبقه اي است به ارتفاع 66.90 متر است و بدون  آذين بالاي سر برج 62.59 متر است . اين برج يكي از قديمي ترين و بلندترين برج هاي سنگي در جهان است كه ارتفاع آن از سطح  دريا 35 متر است . قطر خارجي برج 16.45 متر است و قطر داخلي برج 8.95 متر و ديوارهاي برج 3.75 متر ضخامت دارد . رستوران ها و كافه هاي در طبقه فوقاني برج وجود دارد كه منظره زيبايي را به سمت شهر استانبول دارد . اين برج 9 طبقه اي در سال 1967 بازسازي شد و براي 7 طبقه نخستين آن دو دستگاه آسانسور كار گذاشتند . طبقه آخر اين برج هم كلوب  شبانه است . اين برج از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر به روي بازديدكنندگان باز است.

کلیسای چورا

کلیسای چورا

کلیسای چورا استانبول از اول با هدف کلیسای بیزانسی ساخته شد ولی بعدا به مسجد تبدیل گردید و همینک موزه می باشد . کاشی ها  و موزائیک ها بسیار زیبای کلیسای چورا استانبول ، باقیمانده نمونه هایی از طراحی و سبک هنر بیزانسی در دنیا می باشد . قسمت هایی از کلیسا در سال چهارصد ساخته شده و این روزها ساختمانی که دیده می شود تقریبا در سال 1500 ساخته شده است. کلیسای چورا حدودا در 3 مایلی شمال غربی سلطان احمد قرار گرفته است.  این موزه استانبول در اکثر روزها به غیر از روزهای چهارشنبه از ساعت 9:30 صبح  تا 18:30 عصر برای بازدید باز می باشد.

کاخ دولما باغچه

کاخ دولما باغچه

این کاخ ۶۰۰ متری در ساحل اروپایی تنگه بسفر قرار گرفته است. قسمت بیرونی این کاخ توسط سلطان عبدالمجید اول در اواسط قرن ۱۹ میلادی ساخته شد.وجود سالن بزرگ در این کاخ با ۵۶ ستون داخل آن و چلچراغ شکیل و ۵/۴ تنی آن با ۷۵۰ لامپ موجود در آن چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. در زمان‌های گذشته جهت خوشایند ساکنین این کاخ پرندگان مختلف از اقساط نقاط جهان گردآوری و نگهداری می‌شده است.تمامی ساعت‌های كاخ بر روی ۹:۰۵ متوقف هستند، ساعتی كه موسس جمهوری ترکیه، آتاتورک، در این کاخ در تاریخ ۱۰ نوامبر ۱۹۳۸ دیده از جهان فروبست.

موزه باستان شناسی

موزه باستان شناسی

ساخت موزه باستان شناسی در سال 1811 میلادی توسط عثمان حمدی بی آغاز شد. این بنا در سال 1908 میلادی شکلی به سبک یونانی جدید پیدا کرد. معماری که ساختمان اصلی موزه باستان شناسی را طراحی کرد، طراحی هتل پرا پالاس در استانبول را نیز برعهده داشت. الهام بخش نمای این ساختمان، تابوت زنان عزادار و تابوت اسکندر بوده که هر دو از برجسته ترین آثاری هستند که دورن موزه نگهداری می شوند. همچنین این آثار به دلیل سبک نئو کلاسیک شان از شهرت بسیاری برخوردارند.موزه باستان شناسی استانبول موزه ای دیدنی می باشد که میلیون ها اشیاء عتیقه در این موزه جمع اوری شده و نگهداری می شود.  موزه باستانشناسی استانبول در سال 1891 گشایش یافت و از 3 سه ساختمان مجزا تشکیل شده است که موزه شرق باستان را شامل می شود. این موزه باستان شناسی استانبول در نزدیکی کاخ توپکاپی قرار گرفته است. قسمت ورودی موزه تقریبا هشت دلار می باشد و اکثر روزها به غیر از دوشنبه ها از ساعت 9:30 صبخ تا 5 عصر برای بازدید باز می باشد.

میدان تکسیم

میدان تکسیم

استانبول شهری بزرگ و دارای مناطق مختلفی است.شناخته شده ترین مناطق استانبول در میان ایرانیان میدان تکسیم یا میدان تقسیم  و منطقه تکسیم استانبول می باشد میدان تکسیم محلی پر جاذبه است که تمامی برندهای معروف در این میدان دارای شعبه هستند. هتل های این منطقه بسیار زیبا و مجهز هستند و پرداختی آنها به وسیله یورو صورت می گیرد.منطقه تکسیم در استانبول به عنوان  قلب استانبول  است و در  قسمت اروپایی استانبول واقع شده  و  در  ضمن  معروفترین  قسمت  برای  توریستهایی تور استانبول میباشد  چون  چسبیده به میدان تکسیم  (تقسیم) خیابان استقلال  و بی اوگلو  واقع  شده  که رستورانهای  مختلف ، بازارهای استانبول ، هتل های استانبول ، سینما ، تاتر  و دیسکو های متعدد  در آن واقع  هستند .همچنین اکثر هتل های چهار ستاره استانبول و هتل های پنج ستاره استانبول  در  این  منطقه و اطراف آن وجود دارند.

مطالب مرتبط:

تور آنتالیا هتل ریکسوس سان گیت

تور تاریخی تفریحی استانبول

هتل های پنج ستاره آنتالیا

|اطلاعات گردشگری تور آنتالیا|درباره هتل ريکسوس سان گيت|قیمت تور آنتالیا|ویزای آنتالیا|قيمت هتل ريکسوس سان گيت|امکانات هتل ريکسوس سان گيت|تور آنتالیا|اطلاع از قیمت تور آنتالیا|نرخ تور آنتالیا|اتاق هاي هتل ريکسوس سان گيت|نرخ تور آنتالیا هتل ریکسوس سان گیت|اطلاعات گردشگری آنتالیا|جاذبه های آنتالیا|

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *