سفرهای اروپایی بلغارستان | تورهای گردشگری

اسفند 20, 1396
دسته‌بندی نشده

بلغارستان، کشوری است زیبا که در جنوب شرقی قاره‌ی اروپا جای گرفته است. پایتخت آن صوفیه و مذهب رسمی آن مسیحی ارتدوکس است و 9 درصد از آنها مسلمانند. زبان رایج این کشور بلغاری است که با خط سیریلی نوشته می‌شود. جمعیت این کشور بالغ بر ۷٬۳۶۴٬۵۷۰ (در سال ۲۰۱۱ میلادی) نفر است که هر ساله ۱٪ از آن کاسته می‌شود. بیشترین رشد منفی جمعیت در جهان مربوط به کشور بلغارستان است.
کشور های همسایه آن رومانی، صربستان، ترکیه و یونان است و در شرق به دریای سیاه می رسد. و از شهرهای مهم آن می‌توان به پلوودیف، وارنا، روسه و بورگاس را نام برد. پس از استقرار در هتل‌، برای روزهای بعد خود می توانید برنامه‌ریزی کنید. می توانید هزینه کمتری بابت گشت و گذار بپردازید‌،اگر از تورهای بومی همان‌جا استفاده کنید‌، آنها راهنمای انگلیسی زبان هم دارند. تورهایی که خود موسسه‌ها برگزار می‌کنند‌، معمولا بسیار گران قیمت تر از تورهای آژانس‌های بلغاری است.

بلغارستان بهشتی برای گذراندن تعطیلات زمستانی و تابستانی است.از جمله جاذبه های گردشگری و دیدنی بلغارستان که می توانید جزء برنامه سفر خود قراردهید:

سفرهای اروپایی بلغارستان
سفرهای اروپایی بلغارستان

1 ) اسب سوار مادارا: مربوط به اوایل قرن هفتم
مجسمه سنگی اسب سوار، كه با نیزه به شیری حمله ور شده و سمبل قدرت یك فرمانروا و حكومت اوست، در ۲۰ كیلومتری شهر شومن Shoumen واقع شده است.
2 ) مقبره كازانلوك : مربوط به قرن سوم قبل از میلاد
منظره ای از سه ارابه ران و صحنه مراسم و تشریفات مذهبی تدفین در دوران باستان را نشان می دهد كه در نزدیكی شهر كازانلوك در دره گل سرخ واقع شده است.
3 ) مقبره نزدیك روستای سوشتوری: مربوط به نیمه اول قرن سوم قبل از میلاد مقبره ای ساخته شده از بلوكهای سنگی، حاوی كتیبه ای از تشریفات مذهبی كه مجسمه ده زن با شكل های غیر معمولی را به تصویر كشیده است.
4 ) صومعه ریلا : این صومعه كه در قرن دهم ساخته شد و تجدید ساختمان كنونی آن از اواسط قرن نوزدهم آغاز شد، بزرگترین و مشهورترین بنای معماری فرهنگی بلغارستان بازمانده و دوران احیای ملی با معماری بسیار عالی و نقشهای حكاكی شده بر روی دیوارها و كتیبه های قدیمی دوران رنسانس است.
5 ) كلیسای لویانا : در سال ۱۲۵۹ این كلیسا بازسازی و به سبك ایتالیایی طراحی گردید.
6 ) كلیساهای صخره ای : مربوط به قرون وسطی، شامل چندین كلیسا و صومعه محصور بین صخره ها كه در دره ای زیبا واقع شده است.
7 ) پارك ملی پیرین: در بلندترین قسمت كوه پیرین واقع شده است. ۶۰% كل این منطقه را جنگل های طبیعی تحت پوشش تشكیل داده اند و درختانی به قدمت ۲۸۰ تا هزار سال در این پارك وجود دارند. از مناظر دیدنی این پارك می توان دریاچه های یخی، غارها و آبشارها را نام برد. پیرین را می توان یكی از زیباترین كوههای بلغارستان حساب کرد.
8) منطقه اردویی تفریحی آلبنا
ساحل دریای سیاه، نیم ساعت فاصله پروازی از صوفیا ، ۳۰ كیلومتری فرودگاه بین المللی وارنا، دارای ۴۰هتل با ۱۱۵۰۰ تخت با ۶ كیلومتر ساحل به عرض ۱۰۰ متر با ساحل شنی، دریای آبی، تپه های پوشیده از درخت در كنار ساحل.
9) منطقه اردویی تفریحی پانوراما
با ۲۰۰ تختخواب، ۳۰ رستوران كه غذاهای بلغاری، اروپایی، هندی، یونانی، انگلیسی، آلمانی و چینی عرضه می كنند.
10) منطقه امباسادور :
با آب و هوای بسیار عالی، استخرهای سرپوشیده و سرباز كه در طول سال فعال است.
11) منطقه تفریحی شنهای طلایی :
تلفیق بسیار زیبایی از دریای آرام با جنگل های سرسبز در كناره ساحل و آبهای معدنی. عمق این شنها ( ساحل شنی ) در بعضی جاها به ۱۰۰ متر
می رسد. منطقه ای برای گذراندن تعطیلات، با سرگرمی و تفریحات ورزشی، با
هتل های شیك و مدرن و رستوران بزرگ.
12) باشگاه تعطیلات ریوی یرا ( وارنا ) Rivier Holiday Club
۱۸ كیلومتری شمال وارنا، منطقه تفریحی در سواحل دریای سیاه با چشم اندازی بسیار زیبا با ۶ هتل و بیش از ۵۰۰ تختخواب.
13) مروارید دریای سیاه روس سالكا

سفرهای اروپایی بلغارستان |تور گردشگری
سفرهای اروپایی بلغارستان |تور گردشگری

بلغارستان از پیشینه‌ی تاریخی و فرهنگی قابل توجهی برخوردار بوده و از تمدن یونانی و رومی الهام گرفته است. بلغارستان کشوری با ۴ فصل آب و هوایی مشخص می باشد. بهترین زمان سفر به این کشور ماه ژوئن است، زمانی که مغازه ها پر از محصولات و سبزیجات تازه هستند، و اگرمی خواهید از طبیعت پاییزی این کشور لذت ببرید، سپتامبر به بلغارستان سفر کنید.شمال کشور تابستانهای گرم و زمستانهای سرد دارد، در حالی که جنوب شرق از آب و هوای مدیترانه ای بر خوردار است.به طور کلی بلغارستان تابستان های بسیار گرمی دارد، در ماه جولای دمای هوا به بیش از ۴۰ درجه سانتی گراد می رسد ولی بطور متوسط دمای هوای بلغارستان در تابستان بین ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتی گراد می باشد. در زمستان نیز میانگین دمای هوا بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد است.

شهرهای مهم کشور بلغارستان:

صوفیه:

شهر صوفیه در غرب بلغارستان و همسایگی بخش کوهستانی این کشور واقع شده‌است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر بلغارستان و یکی از قدیمی ترین پایتخت‌های اروپا و دوازدهمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا می باشد.

وارنا:

این شهر در ۴۷۰ کیلومتری شمال شرقی صوفیه  واقع شده است. این شهر بعد از صوفیه و پلوودیو سومین شهر بزرگ بلغارستان و بندر مهمی در بخش شرقی این کشور به حسلب می آید.  جالب است بدانید این شهر طی سال‌های ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۶ به نام استالین مشهور بوده است.

سفرهای اروپایی بلغارستان را با ما تجربه کنید.

یک دیدگاه درمورد “سفرهای اروپایی بلغارستان | تورهای گردشگری

  1. apdi
    اردیبهشت 23, 1397
    پاسخ

    سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه
    بدین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *