تور باکو

کد: NBHTY
  • باکو
  • 60a3f05b-5d62-4c16-a904-a866e98f20ad
  • baku-devichya-bashnya-azerbaidzhan_03
  • d2a0e3c6-a9b1-40aa-b8cd-718ba0cac547-820×615
  • baku-696×464

توضیح

تور باکو

برای کسب تجربه ای متفاوت در سفرهای زمینی در تور باکو با ندای سفر همراه شوید.
باکو پایتخت جمهوری آذربایجان ، بزرگترین شهرساحلی دریای خزر در حاشیه غربی واقع شده که با ارتفاع منفی 28 متراز سطح دریا نام کم ارتفاع ترین پایتخت جهان را به خود اختصاص داده است ، به علاوه این شهر وسیع ترین و پرجمعیت ترین شهر منطقه قفقاز است که امروزه با تغییر بافت شهری خود چهره ای اروپایی پیدا کرده و بسیاری این شهر را مشابه پاریس و دبی می دانند .
نام باکو ریشه در زبان فارسی پهلوی داشته و به معنای (( شهرخدا )) است به روایت دیگر وجه تسمیه این شهر به کلمه ((بادکوبه)) به سبب وزش بادهای پرقدرت باز می گردد و همچنین به خاطر یانارداغ ، آتشکده باکو این شهر به نام سرزمین (( بادو آتش )) نیز مشهور است . برای رفتن به باکو شما ملزم به اخذ ویزای باکو هستید که آژانس ندای سفر برای اخذ ویزای باکو در خدمت شما عزیزان می باشد.
این گذرگاه اروپایی-آسیایی در کناره غربی دریای خزر تا حدود 200 سال قبل جزئی از خاک کشورمان ایران بود که در طی جنگ ایران و روسیه و عهدنامه های گلستان و ترکمانچای به خاک شوروی سابق پیوست و در سال 1991 استقلال خود را بازیافت و به جمهوری آذربایجان تغییر نام داد .
جمهوری آذربایجان امروز از سه رشته کوه قفقاز بزرگ در شمال ، قفقاز کوچک در غرب و کوههای تالش در جنوب محصور نموده است .
مرتفع ترین نقطه آذربایجان قله کوهستان (( بازار دوزو )) با ارتفاع 4466 متر بوده و پست ترین نواحی به جلگه های آران مرکزی ، مغان و میل و سواحل دریای کاسپین با ارتفاع منفی 28 مربوط می شود .
به عبارت دیگر آذربایجان در جنوب رشته کوههای قفقاز و شمال رود ارس در کناره شمال غربی دریای خزر واقع است .
از 11 گونه آب وهوا ، 9 گونه آن در آذربایجان موجود است به این صورت که در سردترین فصول در مناطق جلگه این شرق و شمال حداقل دما 6 درجه سانتیگراد و در گرمترین فصول به 36 درجه می رسد اما این دما در مناطق غرب کوهستانی از منفی 9 درجه تا 12 درجه سانتیگراد قابل تغییر است .
به طور کل مناطق شرقی و شمالی این کشور دارای آب و هوای خشک وکوهستانی است درحالیکه مناطق جنوبی و شرقی دارای آب و هوای معتدل و مرطوب می باشد .
معمولا بیشترین بارش سالانه در منطقه لنکران و کمترین در منطقه آبشوران است .
ساکنان آذربایجان با زبان رسمی ترکی آذربایجانی گفتار نموده و با خط رسمی لاتین نگارش می کنند و اکثرا به زبان روسی و انگلیسی نیز مسلط هستند .

جاذبه های گردشگری باکو

برج دختر: سازه ای بازمانده از دوران ساسانی در جنوب شرقی باکو که در زبان ترکی آذربایجانی به (( قیز قالاسی )) مشهور است و در ادوار کهن نیایشگاه آناهیتا و زرتشتیان بوده است .
وجه تسمیه این قلعه به داستان خودکشی دخترخان باکو با سقوط از بالای این قلعه بر می گردد که دلیلش زندانی شدن توسط برادرش ذکر شده است . این قلعه با جنس سنگی دیواره های خود حدود 14 متر در زمین زیربنا دارد و این مورد سبب ضد زلزله شدن این بنا شده است . از روی این قلعه نمای زیبایی از دریای خزر قابل رویت است و در ایام نوروز به خصوص شبهای نوروز روشن بودن آتش بر فراز این قلعه و وزش باد جلوه ای خاص از لقب سرزمین باد و آتش به این شهر می دهد .

تور باکو
قصر شیروان شاهی : این بنا با قدمت 600 ساله یکی از مجموعه های بزرگ با معماری اسلامی واقع در باکو می باشد، این کاخ در قرن پانزدهم توسط سلسله شروان شاهان بنا شد که دلیل ساختن این کاخ زلزله قرن پانزدهم منطقه شماخی است که شاه ابراهیم را در سال 1411 مجبور به انتقال پایتخت از شماخی به باکو کرد .
کمتر از یک قرن بعد در سال 1501 صفویان این بنا را فتح کرده و به ویرانه کشاندند . بعدها این بنا به شکل موزه درآمد و با وجود رستورانها ، کافه ها و مغازه های سنتی ، توجه گردشگران زیادی را به خود جلب نموده است .

شهر قدیمی باکو ( ایچری شهر ) : ارگ باکو نمایانگر بافت قدیمی شهر باکو بازمانده از فاصله زمانی بین قرون 11 تا 19 میلادی در شمال غربی خلیج باکو واقع است .
این ارگ تاریخی علاوه بر نشانه هایی از زمان پارینه سنگی فرهنگ های مختلفی چون ساسانی ، زرتشتی ، شیروانی ، عثمانی ، ایرانی ، روس و عرب را در طی دوران متفاوت و تغییرات حکمرانان بسیار در خود جای داده است ، این شهر در گذشته با نام (( باکویه )) پس از ورود فرهنگ اسلامی شناخته می شده و بزرگترین معدن نفت ایران زمین محسوب می شده بنابراین همواره آتش از این شهر فروزان بوده که علاوه بر وجود آتشکده ها در این شهر ، این موضوع دال بر سرزمین آتش خواندن باکو نیز می باشد .

تور باکو

برج های شعله

این سه برج با طراحی آمریکایی با ارزش تمام شده 350 میلیون دلار ساخت و سازش را از سال 2007 آغاز کرده و در سال 2012 خاتمه داده است ، این سه برج با توجه به موقعیت قرارگیری با نام های غربی ، شرقی و جنوبی در باکو شناخته می شوند . این شعله های فروزان که همراهی باد و آتش نماد تاریخی سرزمین آذربایجان را در دنیای مدرن امروز نشانگرند ، با اهداف مسکونی ، تجاری و توریستی بنا نهاده شده اند به این صورت که برج شرقی کاملا مسکونی ، برج جنوبی مخصوص هتل ها و برج غربی محل قرارگیری دفاتر و مراکز تجاری می باشد .
برج تلویزیون باکو : برج مخابراتی ملقب به برج آذری با ارتفاع 310 متر در جنوب غربی شهر باکو واقع است ؛ این برج به عنوان بلندترین سازه آذربایجان در سال 1996 میلادی بنا نهاده شده است .
این برج علاوه بر استفاده های مخابراتی در خود رستوران گردان نیز دارد و همواره گردشگران زیادی را مجذوب خود می کند .

تور باکو

تور کشتی کروز

تجربه ای بی نظیر و متفاوت متناسب با افراد ماجراجو و پرهیجان که علاقه مند به سفرهای دریایی هستند ، این کشتی سه طبقه در طبقات اول و دوم اکونومی کلاس و در طبقه سوم VIP می باشد. که در طبقات مختلف دارای سالن ، رستوران و مکانی برای اجرای موسیقی زنده می باشد به همین لحاظ گردشگران زیادی را برای گذراندن شبی خاطره انگیز مجذوب می کند ، شایان ذکر است که این کشتی ها علاوه بر اجرای برنامه های ویژه شبانه از ساعات ابتدایی روز فعال هستند و هر سه ساعت یکبار سرویس دارند .
میدان فانتین : میدان فواره های باکو که با نام میدان فانتین معروف است در جنوب شهر باکو واقع شده ، این محل به سبب داشتن کافه های زیاد در اطرافش محل بسیار مناسب جهت گذراندن لحظات خوش در کنار دوستان و خانواده است ، همچنین وجود مغازه های صنایع دستی محل مناسبی برای تهیه سوغات می باشد ، همچنین به علت نزدیکی به پارک و خیابان نظامی جالب توجه گردشگران است .
خیابان های نظامی و تارگوا : این خیابانها ملقب به چشم های همواره بیدار باکو هستند و به لحاظ سنگ فرش های زیبا و وجود مغازه ها ، رستورانها، کافه ها ، محل های مناسب برای پیاده روی ، گردش ، خرید و گپ و گفت می باشد .
خیابان نظامی بلندترین مرکز خرید خیابانی در جنوب باکو می باشد که از میدان فواره آغاز شده و به خیابان رشید بهبودف منتهی می گردد که در زبان محلی به نام (( تارگوا )) مشهور است. این خیابان محل استقرار سفارت های مختلف است و نام خودرا از شاعر پرآوازه شعر و ادب فارسی حکیم نظامی گنجوی گرفته که آرامگاهش در شهر گنجه آذربایجان در 375 کیلومتری شمال غربی باکو واقع شده است .
مرکز فرهنگی حیدرعلی اف : این مرکز با معماری سینوسی خود نقطه مقابل معماری سنتی باکو در دوران شوروی سابق می باشد ، این بنا در سال 2007 با هدف محلی برای برگزاری برنامه های فرهنگی پایه گذاری شد این پروژه توسط شرکت معماری زاها حدید در سال 2013 به پایان رسید.
چین ها ، موج ها و خمیدگی های موجود در این بنا ، این سازه را به یک چشم انداز معماری شگرف در باکو تبدیل نموده به این صورت که تقلید و پایبندی به پیکرنگاری گذشته در این بنا ناملموس است ، این مرکز نام خود را از رئیس جمهور فقید آذربایجان در طی سالهای 1993 تا 2003 گرفته است .
پارک ونیزکوچک باکو: این پارک در بلوار ساحلی باکو واقع شده و قدمت این پارک به سال 1960 میلادی باز می گردد و وسعتی حدود ده هزار متر دارد ، این پارک به دو جزیره کوچک تقسیم شده و جزایر آن با پلهای سنگی به یکدیگر متصل می شوند .
زیر این پلها قایقهای کوچک با سبک ونیزی در کانال های آب شناورند ، وجود کافه ها و رستورانهای متعدد در این پارک ، این مکان را به محیطی آرام و دلپذیر برای گذراندن لحظاتی خوش تبدیل نموده است .
از دیگر جاذبه های باکو می توان به پارک آبی دالغابیچ ، مجموعه گلف ، مسجد حیدرباکو ، یانارداغ ( آتشکده ) ، بلوار ساحلی باکو ، پارک مفاخر ، کلوپ ساحلی آمبوران ، موزه فرش آذربایجان ، مرکز تفریحی مگان فان و کلیسای آلمانی و … اشاره نمود .

تجربه کشتی کروز در تور باکو لحظات خاطره انگیزی را برای شما و همراهانتان رقم خواهد زد.

حمل و نقل باکو

مترو: مترو باکو با معماری به سبک شوروی سابق دارای دو خط به مرکز شهر و شمال غرب شهر باکو می باشد .
برای استفاده از مترو در باکو نیاز به کارت هوشمند باکی کارت (BAKI KART) با قیمت حدود 2 منات هست یا می توان از کارت های کاغذی که چهار بار قابل استفاده هستند ، استفاده کرد .
مترو باکو هرسه دقیقه یک بار در ایستگاهها ورود داشته واز 6 صبح تا 1 بامداد فعال است و نکته قابل ذکر آن که بسیار منظم ، تمیز و امن می باشد .
خط های سبز و قرمز معمولاً فعال ترین خطوط مترو باکو هستند و خطوط بنفش و سبز کمرنگ کم ترددتر هستند . خط سبز طولانی ترین خط بوده و دارای 19 ایستگاه می باشد که از داراناگو آغاز شده و به هازی اصلانوف ختم می شود .
اما خط قرمز دارای 13 ایستگاه بوده که از ایچری شهر آغاز و باز هم در هازی اصلانوف به پایان می رسد .
اتوبوس: ساعت کار اتوبوس در باکو 6 صبح تا 11 شب بوده و بسیار کم هزینه می باشد. برای اتوبوس سوار شدن به پول نقد نیاز است و در بعضی موارد به تازگی با باکی کارت و کارت های کاغذی نیز می توان تردد نمود .
تاکسی : تاکسی های شهر باکو عمدتاً به سبک تاکسی های لندن بوده و برای گشت شهر باکو تقریبا حدود 4 تا 10 منات نیاز است .
سوغاتی باکو : قابل ملاحظه ترین سوغاتی باکو ، فرشهای زیبای دست باف آن با نام آذرخالچه می باشد اما از دیگر سوغات آذربایجان می توان به شیرینی ها و باقلوای آذری ( شککی یا خلواسی ) ، مربای گیلاس ، پنیر رشته ای ( ساچاقلی پندیر ) ، میگوی دریای خزر ( خزرگیروتکاسی ) ، استکانهای رنگی ( آرمودو ) ، نقاشی با نفت خام ، آهنربای تزئینی ، ظروف مسی و سفالی ، تخته نرد ، کلاه و روسری اشاره نمود .
شماره های اظطراری در جمهوری آذربایجان :
آمبولانس 103
آتش نشانی 101
اورژانس گاز 104
ساعت گویا 106
پلیس 102
مرزهای دستیابی ایران به باکو:

برای رفتن به باکو نیازمند ویزای باکو هستیم.

ایران از طریق دوشهر آستارا و بیله سوار با آذربایجان هم مرز است . به این صورت که از تهران تا باکو از طریق آستارا حدود 800 کیلومتر مسافت داریم که فاصله تهران تا آستارا 500 کیلومتر و آستارا تا باکو حدود 300 کیلومتر می باشد ، اما مرز بیله سوار فاصله ای در حدود 750 کیلومتر با تهران مسافت دارد و از بیله سوار تا باکو 200 کیلومتر می باشد . ساعت کاری مرز آستارا 8 صبح تا 8 بعد از ظهر و ساعت کاری مرز بیله سوار 8 صبح تا 4 بعداز ظهر می باشد که معمولاً مرز آستارا از لحاظ مسافت برای گردشگران تهران و شهرهای دیگر ایران به جز نواحی شمال غربی ایران مناسب تر است .
اختلاف زمانی باکو با تهران
باکو با عرض جغرافیایی 40.4093° N و طول جغرافیایی
49.8671° E و در موقعیت زمانی GMT+4 قرار گرفته است که با توجه به موقعیت زمانی تهران که GMT+3:30 می باشد ، اختلاف زمانی تهران و باکو 30 دقیقه است در واقع باکو نیم ساعت جلوتر از تهران است .

واحد پول آذربایجان 

واحد پول آذربایجان منات یا مانات (MANAT) است که با نام (AZN) در بازارهای جهانی شناخته می شود و واحد کوچکتر از منات قپیک (QAPIK) می باشد .
پول آذربایجان با اسکناس های 1، 5 ، 10 ، 20 ، 50 ، 100 ، 200 و 500 مناتی و سکه های 1 ، 3 ، 10 ، 20 ، 50 قپیک می باشد. در واقع 100 قپیک معادل یک منات است .

تور باکو

امتیاز
  • امتیاز
  • ثبت امتیاز
5
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
امتیاز نظرات 0 (0 امتیاز دهی)

برنامه سفر

تور زمینی باکو 3 شهریور

*تنها تور باکو بدون تعویض وسیله نقلیه *

زمان حرکت: * 3 شهریور 

قیمت: 185 $

? 4 شب و 5 روز اقامت در هتل 4 *
☕با صبحانه ???
? ظرفیت محدود
? ویزای توریستی
?? حرکت 3 شهریور
? اتوبوس 25 نفره vip تخت خواب شو
? گشت آپشنال
? بیمه کامل مسافرتی
?قیمت 185 دلار

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

bakuتور باکو

.............................................................................................................................................

تور زمینی باکو

*تنها تور باکو بدون تعویض وسیله نقلیه *

زمان حرکت: ویژه تعطیلات بهمن 97

مجری مستقیم گشت های آپشنال

قیمت ها : سینگل 273$ دبل 205$ تریپل 181$

4شب و 5روز

خدمات تور: هتل با صبحانه سلف سرویس ، ویزای باکو ، یک گشت تمام روز بانهار ، لیدر فارسی زبان ، بیمه کامل مسافرتی تا سقف 10000 یورو

اتوبوس VIP  تخت خواب شو

گشت ها : مرکز فرهنگی حیدرعلی اف ، پارک مفاخر ، بام باکو ،شهر قدیم باکو ، صرف نهار

امکانات هتل : صبحانه وی آی پی سلف سرویس ، استخر ، استخر سرپوشیده ، حمام ترکی ، سالن بدنسازی ، سالن فوتسال ، بیلیارد ، تنیس ،سونا و ... به همراه ترانسفر رایگان

.............................................................................................................................................

زمان حرکت:

05/07 /1397

05/28 /1397

1397/06/05

1397/06/25

4شب و 5روز

خدمات تور: هتل با صبحانه، ویزای باکو، یک گشت تمام روز با نهار، لیدر فارسی زبان، بیمه کامل مسافرتی تا سقف 10000 یورو

اتوبوس VIP  تخت خواب شو ( مانیتوردار + وا فای)

گشت ها: مرکز فرهنگی حیدر علی اف- پارک مفاخر- بام باکو- شهر قدیم باکو- صرف نهار در پارک فواره ها(فانتین)

...................................................................................................................................................

*تور باکو زمینی هر هفته شنبه ویژه تابستان

4شب و 5روز

خدمات تور: هتل با صبحانه، ویزای باکو، یک گشت تمام روز با نهار، لیدر فارسی زبان، بیمه کامل مسافرتی تا سقف 10000 یورو

مجری مستقیم گشت های آپشنال

اتوبوس VIP  تخت خواب شو و وا فای

هتل sgl dbl trp بچه بدون تخت امکانات هتل
AF ساحلی 2029000 1633000 1489000 - پارک آبی-استخر-دیسکو-صبحانه-رستوران-کافه
کاسپین سوئیت دو تخت  1813000 چهار تخت 1471000 شش تخت 1519000 - استخر-بار-صبحانه-رستوران-کافه
هتل شاه

(در کمربندی باکو)

1777000 1435000 1345000 - صبحانه-رستوران-رو به روی مرکز خریدsadarak
هتل ریوا 2029000 1579000 1429000 - صبحانه-رستوران
هتل نیوسیتی *4 2440000 1754000 1563000 877000 استخر روباز و پوشیده ، سالن بدنسازی ، سالن فوتسال ، سالن والیبال ، زمین چمن ، حمام ترکی ، صبحانه سلف سرویس عالی ، ترانسفر رایگان از هتل ، تالار پذیرایی برای موسیقی زنده ، سالن سخنرانی و فیلم

 

گشت ها: مرکز فرهنگی حیدر علی اف- پارک مفاخر- بام باکو- شهر قدیم باکو- صرف نهار در پارک فواره ها(فانتین)

محل

دیدگاه ها (4)

4 دیدگاه برای تور باکو

  1. فرشاد نوروزی

    برای ثبت نام تا چه روزی وقت داریم؟

    • admin

      دوست عزیز هر هفته شنبه می باشد.

  2. حسن

    برای مرداد هم دارین ؟

    • admin

      سلام دوست عزیز
      بله

  3. نادیا

    سلام برای پاییز هم تور دارین؟

    • admin

      سلام.بله در خدمتتون هستیم.

  4. مهدوی

    سلام . می خواستم بدون این چهار شب که زدین داخل باکو هستیم یا مسیر بین راه هم حساب کردین ؟

    • admin

      سلام.
      چهار شب و پنج روز داخل باکو اقامت دارین و مسیر محاسبه نشده است.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال ارسال