تور مشهد مقدس

کد: LMJUYH
دسته بندی:
  • تور مشهد
  • Imam-Reza-shrine-1-820×483
  • Imam-Reza-shrine-1-3-820×483
  • ImamRezaA-2

توضیح

تور مشهد مقدس

مهمترین قطب گردشگری مذهبی کشور شهر زیارتی و سیاحتی مشهد در شمال شرق ایران است که به علاوه می توان این شهر را بعد از مکه و مدینه به عنوان دومین شهر مذهبی جهان محسوب نمود .
اهمیت نظامی این شهر به سبب داشتن مرز مشترک با کشورهای ترکمنستان و افغانستان است . این شهر در ادوار بسیار دور محل سکونت اقوام آریایی بوده و امروزه پس از تحولات تاریخی و مذهبی نام خود را از بارگاه مقدس امام هشتم شیعیان اسلام ، امام رضا ( ع ) گرفته است .

تور مشهد مقدس

قدمت سکونت در مشهد مقدس بر اساس تحقیقات با توجه به تپه های نادری به پنج هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد . پس از به قتل رسیدن علی بن موسی الرضا و به خاک سپردنش در سناباد نوغان که به نام (( مشهدالرضا )) شناخته می شد ، شاه تهماسب صفوی در زمان خود باعث رونق هرچه بیشتر مشهد شد و بعد از آن بسیاری از شاهان صفوی که از مسلمانان شیعه تبار بودند تلاشهای زیادی برای گسترش و پیشرفت مشهد نمودند تا جایی که شهر هرات محل فرمانروایی شاه اسماعیل اول جای خود را به مشهد داد ، اما اوج رونق یافتن مشهد به زمان سلطنت نادر شاه باز می گردد، به گونه ای که نادر شاه در شمار بزرگترین واقفین حرم امام رضا به شمار می رود ، نادر شاه به لحاظ تمرکز تصرفاتش در شرق ایران ، مشهد را بعنوان پایتخت انتخاب نمود ، او پس از پیروزی بر ملک محمود سیستانی گلدسته های طلایی در جنوب صحن عتیق را بعنوان شکرانه بنا نهاد ، او بسیاری از آثار بجا مانده از دوران صفویان را تخریب نمود و از نو ساخت ، همچنین بسیاری از غنایم به دست آمده از کارزار خود در هند را بعنوان پیشکش به حرم امام رضا اعطا نمود ، ایوان طلایی نادری و سقا خانه وسط صحن به دستور وی بنا نهاده شد . از دیگر هدایای پیشکشی ، می توان به 400 جلد کتاب اهدایی به آستان قدس اشاره نمود .ندای سفر  دارای کارشناسان مجربی می باشد که تور مشهد را با بهترین تسهیلات در اختیار شما قرار می دهند.
فرودگاه مشهد
فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد در 8 کیلومتری جنوب شرقی حرم مطهر و در ارتفاع 950 متری از سطح دریا واقع شده مساحتی در حدود 540 هکتار دارد و دارای دو باند آسفالت می باشد . این فرودگاه ، به عنوان دومین فرودگاه پررفت و آمد ایران ، پس از فرودگاههای تهران محسوب می شود ، به طور معمول بیش از 14 شرکت داخلی و 16 شرکت خارجی در این فرودگاه برای پرواز حاضرند ، از آن جمله ماهان ، آتا ، کاسپین ، ایران ایر ، زاگرس و … و شرکت های خارجی فلای دبی ، ایر عربیا ، ترکیش ایرلاینز، کام ایر و … هستند .

تور مشهد مقدس

این فرودگاه شامل سه ترمینال می باشد که ترمینال 1 مخصوص پروازهای داخلی ، ترمینال 2 مخصوص خروجی پروازهای خارجی وترمینال 3 مخصوص ورودی پروازهای خارجی می باشد ، لازم به ذکر است که این ترمینال ها دارای پارکینگ با ظرفیت بالا برای پارک خودرو بوده و بسیار وسیع اند .
دسترسی به فرودگاه
مشهد – میدان پانزده خرداد – انتهای بلوار جمهوری اسلامی
دسترسی به فرودگاه مشهد علاوه بر اتوبوس و تاکسی ، از طریق خط 1 مترو مشهد امکان پذیر است .

امتیاز
  • ثبت امتیاز
5
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
امتیاز نظرات 0 (0 امتیاز دهی)

برنامه سفر

هوایی

دو شب و سه روز

هتل آپارتمان همتا 305000 صبحانه و نهار و شام
هتل نیما *3 350000 صبحانه و نهار و شام
هتل هلیا *4 385000 صبحانه و نهار و شام
هتل سینور *5 470000 صبحانه

محل

دیدگاه ها (0)

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “تور مشهد مقدس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال ارسال