تور گرجستان

کد: NBHTY
  • ge1-1
  • SAMSUNG CSC

توضیح

تور گرجستان

تور گرجستان از طریق مرزهای زمینی تجربه ای متفاوت از سفر های زمینی کشورهای اطراف ایران است چرا که هم مرز نبودن گرجستان با ایران،توفیقی اجباری برای عبور و بازدید از یکی از کشورهای آذربایجان،ارمنستان و ترکیه خواهد بود،برای لذت بردن از چنین سفری ندای سفر را به خاطر بسپارید.

گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی دردو قاره آسیا و اروپا استقراریافته و از این لحاظ که عضو ناظر اتحادیه اروپاست مردم این کشور گرجستان را بالکن اروپا می نامند.
مردم مهربان،خوش قلب و صمیمی گرجستان ،هیجان و حرارت شب های تفلیس،طبیعت حیرت آور و ارتفاعات کازبکی تا سواحل زیبای دریای سیاه درباتومی ،همگی طیف وسیعی از جاذبه های تفریحی و توریستی خاطره انگیز و دلچسب را برای شما پدیدار می کند.درواقع با هیچ واژه ای نمی توان طبیعت زیبا و حیرت آورگرجستان را توصیف نمود،بازارها ومحله های سنتی تفلیس بامیوه و سبزیجات تازه و انواع خوراکی ها،فروشندگان خوش برخورد و مهربان.منحصر به فرد بودن تفلیس به عنوان یک پایتخت خاص به لحاظ احاطه شدن با فرهنگ های مختلف ،گلچین بسیار خوبی از ویژگی کشورهای مختلفی از جمله ایران ،روسیه،ترکیه،ارمنستان وآذربایجان است که آمیزه جذابی از تمامی این فرهنگ ها را در دل خود جای داده است.
از آنجایی که گرجستان دارای مرز مشترک با ایران نیست برای سفر زمینی به گرجستان از طریق ایران سه مسیر پیش روی ماست:
(1)مرز بازرگان از طریق کشور ترکیه
درابتدا باطی 950کیلومترازتهران خودمان را به مرز بازرگان رسانده و سپس باطی 40کیلومتربه اولین شهر ترکیه “دوبایزیت”می رسیم بعد از آن با حرکت درجهت شمالی غربی وارد جاده منتهی به شهر “ایگدیر” وبا گذر از شهرهای “کارس”،”آرداهان”،”آرتوین” و طی حدود 500کیلومتربه شهر مرزی وساحلی “سارپی”از حوزه دریای سیاه می رسیم و با طی 18کلیلومتروارد خاک گرجستان و شهر زیبای ساحلی باتومی می شویم .البته شایان ذکر است که برای رفتن از باتومی به تفلیس درحدود 375 کلیومتر مسافت خواهیم داشت.بطور کل از این مسیر مسافت تهران تا تفلیس در حدود 1800 کیلومتر است.
(2)مرز نوردوز از طریق کشور ارمنستان
درابتدا با طی 800کیلومتراز تهران با گذر از تبریز ،جلفا،سیه رود،به شهر مرزی نوردوز میرسیم از نوردوز تا ایروان 400کیلومتر مسافت داریم که به دلیل کوهستانی بودن به زمانی بیش تر از حد معقول نیاز است ،اما از ایروان تا گرجستان جاده زیبایی از کنار دریاچه سوان پیش رو داریم که با گذر از شهرهای “دلیچان”،”لجوان”،”نویمبریان”و طی 200کیلومتر مسافت به شهر مرزی “ساداخلو”در مرز بین گرجستان و ارمنستان خواهیم رسید وبا طی کمتر از 100کیلومتر شهر تفلیس قابل رویت است.
در مجموع از این مسیر فاصله بین تهران تا تفلیس در حدود 1500 کیلومتر است.
(3)مرز آستارا یا بیله سواراز طریق کشور آذربایجان
فاصله تهران تا مرز آستارا و بیله سوار به ترتیب 500و 750 کیلومتر است و فاصله آستارا و بیله سوار تا باکو به ترتیب 320و 200کیلومتر است ،در واقع تهران تا باکواز طرق مرز آستارا نزدیک تر و مسافتی در حدود 100کیلومتر با مرز بیله سواراختلاف دارد،مسیر بعداز باکو به سمت تفلیس با عبور از شهر تاریخی گنجهد انجام می پذیرد به این صورت که از باکو درجهت شمال غربی و طی حدود 375 کیلومتر به شهر گنجه زادگاه و آرامگاه شاعر نامدارنظلمی گنجوی می رسیم.در ادامه با طی حدود 20کیلومتر به شهر مرزی “سادیکلی” دربین آذربایجان و گرجستان میرسیم و پس از آن در ادامه باطی حدود 100کیلومتر و عبور از شهرهای “گاردابانی”و روستاوی” وارد شهر تفلیس می شویم.
در سفر به گرجستان سر زدن به مراکز خریدش خالی از لطف نیست به این صورت که دو مرکز خرید واگزال و تبلیسی مال که به ترتیب نمادی از سنت و مدرنیته هستند را به شما پیشنهاد می کنیم .
” واگزال ” در زبان روسی راه آهن معنی می شود و جز بهترین مراکز خرید گرجستان است ، همانگونه که از معنی این مکان بر می آید ، این بازار بدلیل فاصله نزدیک به راه آهن نام خود را از آن می گیرد ، بسیاری از مردم تفلیس خرید از واگزال رابه هر جای دیگر ترجیح می دهند چرا که کلیه مایحتاج خود از جمله میوه ، سبزیجات ، مواد غذایی ، لباس ، لوازم خانگی ، لوازم آرایشی و بهداشتی ، لوازم خانگی و … را می توانند تهیه نمایند .
اما ” تبسی مال ” به عنوان مدرنترین مرکز خرید در تفلیس واقع در منطقه ” دیری دیقومی ” بسیاری از برندهای جهانی از جمله زارا ، برشکا ، گپ ، نیولوک ، کارفور و … با قیمت های مناسب را در خود جای داده است به علاوه وجود سینما ، استخر ، رستوران ، کافه ، محل بازی کودکان و پارکینگ اتومبیل با ظرفیت بالا تقریباً همه نیازهای گردشگران و بازدیدکنندگان را در این محل برآورده می سازد .
بخش شکم گردی عضو جدانشدنی سفر به گرجستان است ، غذاهای گرجی منحصر به فردند و تأثیر یافته از آشپزی های اروپایی و خاورمیانه ای می باشند .
غذاهای گرجی به دلیل مهاجرت گرجها به سایر بخش های شوروی سابق بسیار معروف و محبوب است به این صورت که امروزه در شهرهای بزرگ روسیه ، رستورانهای گرجی زیادی وجود دارند و یا اغلب رستورانهای روسی ، منو گرجی موجود است .
از جمله غذاهای گرجی عبارتند از ” خینکالی ” ( تهیه شده از خمیر که حاوی گوشت و ادویه های مختلف است . ) ، معمولاً گوشت گاو یا خوک در این غذا به کار می رود و می تواند بصورت سبزیجات بدون گوشت حاوی قارچ ، سیب زمینی و جعفری نیز باشد . اما دیگر غذای سنتی گرج ها ” خاچاپوری ” ( حاوی نان پرشده از پنیر المیرتی است ).
” متسوادی ” از دیگر غذاهای گرجی است که به گوشت کبابی شبیه است و بر روی منقل زغالی طبخ می شود ، این غذا ، غذای پادشاهی گرجستان محسوب می شود که امروزه در ” فستیوال تبیلیسوبا ” در تمامی خیابانها با قرار دادن منقلها ی بزرگ همراه با نان و شراب بین مردم توزیع می شود .

امتیاز
  • ثبت امتیاز
5
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
امتیاز نظرات 0 (0 امتیاز دهی)

برنامه سفر

تور زمینی ترکیبی گرجستان (تفلیس+باتومی)

5 شب و 6 روز ( یک هفته ) 2 شب باتومی 3 شب تفلیس

97/05/20

97/06/03

تنها تور گرجستان بدون تعویض وسیله نقلیه

اتوبوس VIP نفره24 تختخوابشو

خدمات تور : هتل با صبحانه در باتومی / هتل با صبحانه در تفلیس / یک گشت تمام روز با نهار همراه لیدر محلی فارسی زبان / بیمه کامل مسافرتی تا سقف 10000یورو و اجرای گشت های آپشنال.

محل

دیدگاه ها (0)

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “تور گرجستان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال ارسال