تور عسل محله

کد: NBHTY
  • تور عسل محله

توضیح

تور جنگل دوهزار ( عسل محله تا دشت دریاسر )

تور جنگل دوهزار در منطقه دوهزار از مناطق توریستی از توابع بخش خرم آباد است و در شهرستان تنکابن در شمال ایران واقع شده است ، آب و هوای دو هزار معتدل کوهستانی با تابستان های مطبوع و زمستان های نسبتا سرد است .
تور جنگل دوهزار و تور عسل محله در منطقه دره دوهزار یک مقصد طبیعت گردی با جاذبه های طبیعی متنوع از جمله جنگل و دریا و گردش در طبیعت بکر دامنه های شمالی کوهستان سیالان ، دره های سرسبز ، یخچالهای طبیعی و چشمه ساران پر آب است . لازم است قبل از شرکت در تور جنگل دوهزار و تور عسل محله با برخی وجه تسمیه های دوهزار و سه هزار بیشتر آشنا شویم ، ابتدا سرچشمه یافتن آب های دوهزار و سه هزار از فراز سرچشمه هایی با همین ارتفاع است ، اما دیگر روایت برگرفتهاز نام هزار به معنی بلبل است ، از طرفی آنچه در این باره به حقیقت نزدیک تر دو سه ” ازار ” است ، چرا که ” ازار ” در زبان پارسی باستانی به معنای رود می باشد که در سالیان دراز به ” هراز ” تبدیل شد به سان رود هراز از این رو ” دوازار ” و ” سه ازار ” صحیح تر به نظر می رسد .
در تور عسل محله و تور جنگل دوهزار سرچشمه های اصلی و بزرگ دوهزار شامل ” دریاسررود ” و ” نوشارود ” که حاصل برفهای چال های چکاد سیالان و چکاد نوشا هستند ، می توانید بازدید فرمایید .
وقتی از جاده دوهزار ، جنگل های دوهزار و منطقه سرسبز تنکابن یا به عبارتی شهسوار سخن به میان می آید خواه ناخواه طعم منحصر به فرد ماهی قزل کبابی ، میرزاقاسمی ، باقالاقاتق ، کته کبابی مختص شمال ایران زمین با هوای شرجی و ساحلی و در عین حال جنگلی و کوهستانی تداعی می گردد به گونه ای که عسل و لبنیات محلی با نان دو آتشه محلی از موارد فراموش نشدنی در این تور می باشد .
در این تور سعی بر آن شده تا با داشتن زمان دوروزه گردش در مناطق جنگلی و کوهستانی و استفاده از ساحل دریای خزر به بهترین نحو انجام شود .
در تور جنگل دوهزار اقامتگاه بوم گردی جنگلی واقع در جاده دوهزار پذیرای همراهان ندای سفر است .
شهسوار در واقع نام قدیمی تنکابن در دوران پهلوی می باشد و به زبان های مازنی و گیلکی نیز گویش می کنند . تنکابن در فاصله حدود 270 کیلومتری تهران قرار دارد ، منطقه دوهزار و سه هزار از توابع بخش خرم آباد از شهرستان تنکابن هستند .
در واقع شکل گیری دو هزار و سه هزار مدیون کوههای سربه فلک کشیده منطقه البرز غربی است به گونه ای که سرچشمه های دوهزار از ارتفاعات و دامنه های کوه سیالان و سرچشمه های سه هزار از ارتفاعات و دامنه های علم کوه نشأت می گیرند ، دره سرسبز و زیبای دوهزار در ضلع شمالی ارتفاعات و جنوب شهسوار با شرایط اقلیمی ویژه مجموعه زیستی و طبیعتی کم نظیر با چمنزارها و جنگل های پست و بلند و یخچالها و چشمه ساران و چشم اندازی خیره کننده را در خود نهفته است .
جاده دوهزار از شهرستان خرم آباد در 5 کیلومتری شمال تنکابن شروع شده و پس از پشت سر گذاشتن قلعه گردن تا حوالی امامزاده قاسم در کیلومتر 30 ادامه پیدا می کند بعد از آن دامنه های سیالان قابل رویت اند .
قبل از امامزاده قاسم دوراهی عسل محله ، با طی 10 کیلومتر مسیر دستیابی به دشت دریاسر در دامنه های شمالی قله 4250 متری سیالان است .
روستای عسل محله با ارتفاع 1300 متر مبدا صعود قله سیالان از جبهه شمالی این کوهستان محسوب می شود .
اما آنچه در تور طبیعت گردی مورد نظر ماست صعود این قله نیست بلکه کوهپیمایی سبک در دشت دریاسر و دامنه های سیالان تا گردنه زیبای هزارچم است .
بهترین فصل برای سفر به منطقه دوهزار و سه هزار علاوه بر فصل بهار از اوایل اردیبهشت تا اواخر خرداد ، اواخر شهریور ماه تا اواسط پاییز است چرا که در این فصول گرمای هوا کمتر شده و هوا بسیار مطبوع و خنک جهت جنگل پیمایی می باشد .
در جاده دوهزار در بین خوراکی ها آنچه فراوان و قابل توجه گردشگران است ماهی های پرورشی قزل آلاست که با آبهای سرد و خروشان دامنه های الموت و تخت سلیمان پرورش یافته اند ، در تور عسل محله شما عزیزان می توانید از این مراکز پرورش ماهی ، ماهی خریداری کنید و بعلاوه در برخی از مراکز پرورش ماهی مجهز به رستوران می توانید ماهی کبابی تازه میل فرمایید .
اما آنچه در تور عسل محله تا دشت دریاسر و منطقه جنگلی دو هزار بیشتر مورد توجه ماست ، بیشتر متمرکز اقامت در مناطق بومی و یک شب زندگی در اقامتگاه جنگلی و عکاسی و طبیعت گردی در این مکان و باغات چای و مرکبات است به علاوه آب تنی در سواحل شهسوار و عکاسی از غروب دریا در این سواحل از برنامه های دیگر روز اول تور است اما روز دوم بیشتر تمرکز به طبیعت گردی و کوهپیمایی در محدوده روستای عسل محله تا دشت دریاسر و گردنه هزارچم و سرچشمه های دوهزار است .
لازم به ذکر است عسل محله در گویش محلی اسل محله تلفظ می شود .
در تور جنگل دوهزار تنکابن با ما در ندای سفر همراه شوید و از جنگل های بکر و مه آلود و درخت های پوشیده از خزه بازدید فرمایید به عبارتی شما گردشگران عزیز وقتی پا در این جنگل دست نخورده و مه آلوده می گذارید زیبایی خیره کننده اش آنچنان شما را محو خود می کند که گویی در بهشت قدم نهاده اید ، برای رسیدن به این آرامش مثال زدنی و منحصر به فرد با ما همراه شوید .

امتیاز
  • ثبت امتیاز
5
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
3.5 (2 رای)
امتیاز نظرات 0 (0 امتیاز دهی)

برنامه سفر

تور دو روزه عسل محله

تاریخ:  97/6/8

 

ساعت: 5 صبح

قیمت: 195000 تومان

خدمات:  صبحانه روز اول(منوانتخابی/جاده چالوس)-صبحانه روز دوم(صبحانه ارگانیک محلی)-نهار روز دوم(منو انتخابی)-بیمه کامل مسافرتی-لیدر-اقامت در کلبه بوم گردی.

گشت ها: طبیعت گردی در منطقه گلیجان- بازدید از ساحل شیرود- جاده دو هزار- روستای عسل محله- دریاسر و دامنه کوهستان سیالان.

وسایل مورد نیاز:کارت ملی- لباس اضافه- لباس مناسب فصل- کرم ضد آفتاب.

محل

دیدگاه ها (2)

2 دیدگاه برای تور عسل محله

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “تور عسل محله”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال ارسال