تور دو روزه ویژه شب یلدا -کویر مرنجاب

کد: NBHTY
  • تور ویژه شب یلدا
  • b849373d-3bc7-4fb0-8053-81c82ee5bb47
  • yalda_charog

توضیح

تور دو روزه ویژه شب یلدا (کویر مرنجاب)

صدای پای یلدا آرام آرام به گوش می رسد ، اواخر فصل خزان است و نوید فصل یخبندان و سوز و سرما در طبیعت جاری است آری به قول معروف فصل شمارش جوجه هاست و نرم نرمک مادربزرگ ها و پدربزرگ ها خانه را برای استقبال از فرزندان و نوه ها مهیا می سازند .
شاید شب یلدا با ندای سفر نه از لحاظ آئین و آداب و رسوم بلکه از نظر موقعیت مکانی متفاوت باشد چرا که شما عزیزان با شرکت در تور ویژه شب یلدا علاوه بر بهره مندی از آیین و سنن جشن شب چله قادر به رویارویی با زیبایی های شب در کویر مرنجاب خواهید بود .
اگر می خواهید شب یلدای امسال با سالهای دیگر متفاوت باشد و تجربه ای به یادماندنی از این شب را در دفتر خاطرات خود ثبت کنید توصیه ما به شما شرکت در تور ویژه شب یلدا در کویر مرنجاب همراه ندای سفر است .
تور ویژه شب یلدا
شب یلدا یا شب چله از کهن ترین جشن های ایران زمین محسوب می شود این جشن برای گرامیداشت انقلاب زمستانی برگزار می شود که در طی آن بلندترین شب سال و در ادامه بلندتر شدن روزها در نیم کره شمالی زمین به وقوع می پیوندند ، در واقع یلدا به زمان بین غروب آفتاب از 30 آذر ماه در آخرین روز از فصل خزان تا طلوع آفتاب در اول دی ماه در اولین روز از فصل یخبندان گفته می شود .
در فرهنگ ما ایرانیان نام یلدا با انار ، هندوانه ، آجیل ، شام فاخر ، شب نشینی به همراه حافظ و شاهنامه پیوندی دیرینه دارد .
نام یلدا برگرفته از زبان سریانی از زبان های باستانی خاورمیانه به معنای زایش می باشد به شب یلدا شب چله نیز گفته می شود به گونه ای که چهل روز اول زمستان را ” چله بزرگ ” و بیست روز بعد از آن را ” چله کوچک ” می نامند.
تور ویژه شب یلدا
تور ویژه شب یلدا در کویر مرنجاب ما را به صبح همدلی پیوند داده و شبی طولانی را در کنار عزیزانمان با سقفی از جنس آسمان پرستاره رقم می زند ، در بیکرانگی رنگ به رنگ افق که دیده گان ما دورتر از آن را نمی تواند ببیند ، جایی که رنگ های قهوه ای ماسه های بیابان و آبی آسمان در هم آمیخته اند . آنجایی که همگام در دل کویر شبی زیر آسمان پرستاره ، نوع دیگری از زندگی را تجربه می کنیم در تور ویژه شب یلدا با ما همراه شوید تا با گذر از کاشان ، آران و بیدگل و شهر زیرزمینی نوش آباد به کاروانسرای زیبای شاه عباسی در جوار رمل های خوش رنگ مرنجاب برویم و شبی زیبا و پرفروغ را در منازل خشت و گلی زیر کرسی به صبح برسانیم ، شبی رویایی با تناول آجیل ، انار و هندوانه با نوای دل انگیز حافظ و شاهنامه در انتظار شماست .
تور ویژه شب یلدا
آری امشب بسیار طولانی ، ولی در دل کویر بسیار عاشقانه و پرنور خواهد بود ، شبی روشن و پرامید که باید در ازدحام نگاههای مهربان بنشینیم و لبخندمان را به خوبی به دوستانمان القا کنیم .
شاید شب کویر و پایکوبی در کنار آتش زیر سقف آسمان سبب شود تا نفس های ما بیش از پیش ما را یک دل و هم نفس کند تا سرمای بی رحم زمستانی را از یاد ببریم و با گرمای وجودمان به سرمای کویر غالب شویم ، بیایید کنار شب نشینی سرور در دل سرمای کویر با شعله نوازش دل برافروزیم و سفره های دلمان را از دعای خیر و جیب های یکدیگر را از نقل و نبات مهر پر کنیم ، در این شب با ما همراه شوید تا در کنار یکدیگر به سمت ستارگان سربلند کنیم و با بوسه بر آسمان سبب ساز خیر و برکت در زندگی شویم بیایید تا در این شب آواز زمستانه ای برای آغاز فصل تازه بخوانیم ، آوازی به رنگ آسمان پرستاره کویر ، آوازی به رنگ رمل های درخشان و حیات راستین شب که همچنان ادامه دارد .
آری خورشید فردا کمی در تاخیر است و امشب را طولانی تر کرده تا بر لحظات پر رمز و راز عاشقانه ما بیفزاید .
در این شب طولانی با تور کویر مرنجاب ویژه شب یلدا ، ندای سفر را همراهی کنید تا در کنار هم به سمت یک رنگی و یک دلی و به سمت عشق برویم به گونه ای که از طبیعت بیاموزیم که عمر نمی ایستد و لحظه گریزان و با هم بودن غنیمتی گران بهاست .

 

 

5
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
4 (1 رای)
امتیاز نظرات 0 (0 امتیاز دهی)

برنامه سفر

تور دوروزه ویژه شب یلدا

زمان برگزاری تور: 30 آذر به 1 دی

زمان حرکت : 5 صبح

زمان بازگشت : غروب شنبه

قیمت 320000 تومان

 

-خدمات : وسیله نقلیه توریستی ، لیدر کارت دار میراث فرهنگی ، لیدر محلی ، بیمه کامل مسافرتی ، پرداخت ورودیه ها ( شامل ورودی کویر و ... ) ، کرسی نشینی ، محل اقامت ( کاروانسرای شاه عباسی )

-وعده های غذایی : سهم ندای سفر دو وعده صبحانه ، یک وعده شام ، چای آتشی ، تخمه ، انار ، هندوانه و ... سهم مسافر دو وعده نهار

-مراسم های اجرایی این تور : آتش بازی ، شب نشینی دور آتش ، کرسی نشینی و نقل داستان ، حافظ خوانی ، کویر گردی ، گشت کاشان ، شتر سواری ، سافاری و ...

-بازدیدها : باغ فین کاشان ، تپه های ارغوانی ، کویرنمک ، رمل های کویر ، کاروانسرای شاه عباسی.

-وسایل مورد نیاز این تور : لباس گرم و مناسب ، پتو ، کارت شناسایی ، کفش مناسب پیاده روی و ( آجیل و ... )

-هزینه سافاری و شترسواری به عهده خود مسافر

محل

دیدگاه ها (1)

1 دیدگاه برای تور دو روزه ویژه شب یلدا -کویر مرنجاب

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “تور دو روزه ویژه شب یلدا -کویر مرنجاب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال ارسال