مالدیو

نقاط دیدنی مالدیو \تور های مالدیو

شهریور 17, 1394
وبلاگ
تور لاکچری مالدیو
تور لاکچری مالدیو

آژانس مسافرتی ندای سفر ، سفرشما را با تور لاکچری مالدیو به یادماندنی خواهد کرد.

مالدیو مجموعه ای از جزایر واقع در اقیانس هند است.این مجمع الجزایر یکی از دیدنی ترین نقاط جهان برای علاقمندان به سفر و طبیعت به شمار می رود.در کشور ما نیز، به خاطر سهولت سفر و عدم نیاز به ویزا برای اتباع ایرانی، این مجموعه جزایر در میان مسافران ایرانی هم طرفداران زیادی دارد.فرودگاه بین‌المللی ماله (پایتخت مالدیو)در جزیره‌ی کوچکی به نام هول‌هوله در شمال شرقی ماله قرار دارد.در هول‌هوله چند تایی هتل هم می‌توانید پیدا کنید بهتر این است که در خود ماله اقامت کنید که به جاهای دیدنی و تفریحی نزدیک‌تر باشید.ماله آن‌قدر کوچک است که می توان پیاده مسیرهایش را طی کرد.ولی برای حمل و نقل ماشینی، یا باید تاکسی بگیرید و یا اتومبیل اجاره کنید که نیازمند داشتن گواهینامه‌ی بین‌المللی معتبر می باشد.خیابان بودوتاکوروفانو خیابان اصلی ماله است که دور جزیره کشیده شده و همه‌ی خیابان‌های دیگر به آن ختم می‌شوند. چندین رستوران و کافه و پارک در اطراف این خیابان وجود دارد و در بخش شرقی‌ آن ساحل مصنوعی ماله قرار گرفته که در روزهای تعطیل خیلی شلوغ می‌شود و پر از مردم محلی است که برای شنا و بازی به آن‌جا می‌روند.در بخش غربی ،در یکی از اسکله‌های غرب، تور زیردریایی وال‌ها برپاست که مخصوصاً برای بچه‌ها خیلی هیجان‌انگیز است؛ دیدن دنیای زیر آب از داخل محفظه‌ای آهنین تجربه ای رویایی را می تواند برایتان به یادگار بگذارد.

بزرگترین منبع درآمد مردمان کشور مالدیو از صنعت گردشگری آن تامین می شود.و در رتبه دوم صنعت ماهیگیری قرار دارد.

از نکات جالب در این کشور جدا بودن بخش اقامتی،اداری و گردشگری آن است،تا سیستم اداری و گردشگری تاثیری در روال زندگی عادی ساکنان مالدیو نداشته باشد و شاید علت این که مردم مالدیو از جمله آرام ترین مردم دنیا به شمار می آیند.

یکی دیگر از نکات جالب توجه دراین کشور،بررسی مسافران با اشعه ایکس در فرودگاه های آن است و این بدین منظور است که مسافران اشیا منحصر به فرد که مختص کشور مالدیو است را با خود خارج نکنند.از جمله این موارد شن و ماسه و مرجان و صدف …را می توان نام برد.

دیگر مورد جالب توجه وجود حمل و نقل با تاکس های هوایی بین جزایر این کشور است.

بهترین فصل مسافرت :

بهترین زمان رفتن به مالدیو و استفاده از آفتابش، فصل زمستان است.نزدیک کریسمس و سال نو، مالدیو پر از توریست است و قیمت‌ها هم حسابی بالا می‌روند.
نقاط دیدنی مالدیو:

نقاط دیدنی مالدیو
نقاط دیدنی مالدیو

کاخ مولی آگه :این کاخ جنب مسجد جمعه واقع شده است و در سال 1906 احداث شده است این کاخ بیش از جنگ جهانی اول برای پسر سلطان ساخته سده بود .

هوکورومیسکی : قدیمی ترین مسجد مالدیو که توسط سلطان ابراهیم برای برگزاری نماز جمعه بنا شده است .

قصر رنگارنگ مولیاژ: قصر را برای سکونت سلطان ساخته شد. هر چند که قبل از این‌که پادشاه بتواند در آن زندگی کند، از سلطنت برکنار شد. به هر حال این‌جا سال‌ها ساختمانی دولتی بود و امروزه دفتر ریاست‌جمهوری مالدیو است.

پارک سلطان: که بزرگ‌ترین پارک تفریحی مالدیو است، کمی پایین‌تر از خیابان مشهور امیر احمد واقع شده. پارک سلطان تنها بخشی از کاخ سلطان مالدیو است که تا به امروز باقی مانده و داخل آن موزه‌ی ملی مالدیو با مجموعه‌ای از دیدنی‌های تاریخی این کشور قرار گرفته است .

بازار ماله:

در ماله چند تا بازار می‌توانید پیدا کنید که اجناس چینی، هندی، سنگاپوری و تایلندی را با قیمت‌های خوبی می‌فروشند ولی بازار اصلی یا بازار محلی ماله که برای توریست‌ها هم جذاب است، بازار ماهی‌فروش‌هاست که پاتوق ماهی‌گیرهای مالدیو است، زیاد از این‌جا دور نیست. در بازار ماهی‌ ماله، علاوه بر ماهی‌های خوراکی، ماهی‌های تزینی و آکواریومی نیز فراوان دیده می‌شود، اما اجازه‌ی آوردن آن‌ها را با هواپیما ندارید، پس لطفاً پول‌تان را خرج نکنید. این ماهی‌ها خیلی هم ارزان نیستند.بازار محلی ماله، بازاری پر از رنگ و بوست. پارچه‌های کتانی، عودهای مختلف و متنوع، ادویه‌ها، عطرهای تند هندی و عربی، وسایل تزیینی که با چوب نارگیل یا صدف ساخته شده، سوغاتی‌های خوبی از این سفرند. اگر خواستید دستبند یا گردنبندهای سنگی یا بافته‌شده از نخ‌های رنگین بخرید، می‌توانید تخفیف بگیرید، چون بیشتر این‌ها کار دست هستند و معمولاً فروشنده‌شان همان هنرمندی است که این‌ها را ساخته است.

مسجد جامع ماله:

مسجد السلطان بزرگ ترین مسجد کشور مالدیو است که در پایتخت آن بنا نهاده شده است. سال ساخت آن به 1656 میلادی بازمی‌گردد. این مسجد شامل یک مرکز اسلامی‌بزرگ نیز هست و نزدیک 5000 نفر می‌توانند در آن همزمان نماز بخوانند. گلدسته های طلایی و زیبای این مسجد بر زیبایی های شهر ماله افزوده است. بسیاری از قهرمانان و افراد معروف و شخصیت های تاثیرگذار مالدیو در این مسجد دفن شده اند.

موزه ملی:

یکی از مهم ترین مقصد های گردشگری مالدیو این موزه است. این موزه در پارک سلطان واقع شده است. موزه مجموعه ای ارزشمند از اشیای قیمتی و عتیقه است که در آن تاریخ و فرهنگ این کشور نمایان است. تاریخ گشایش این موزه 19 نوامبر 1952 است و در هنگام افتتاح دو هدف را برای این کار بیان کردند؛ حفظ و نگهداری از فرهنگ ملی و بومی‌و همچنین برانگیختن حس ملی و میهنی.

مولی آگه

این مکان در سال 1906 ساخته شده و ساخت آن قبل از شروع جنگ جهانی اول پایان یافته است. مدتی به عنوان مقر حکومتی مالدیو بوده است. در سال 1953 پس از اعلام جمهوری در این کشور این مکان به دفتر ریاست جمهوری تبدیل شد و تا سال 1986 هم به همین عنوان بود. این مکان زیبا بخاطر معماری شگفت انگیز و قدیمی‌ محلی برای گردشگران جذاب و دیدنی است.

بسیاری از جزایر مالدیو، تنها شامل یک هتل‌اند با تمام امکانات رفاهی می باشند. دمای هوا تقریباً در تمام طول سال برای غواصی مناسب است.

غذا در مالدیو : از آنجائیکه مردمانی مسلمان دارد با ذائقه ما بیشتر سازگار است .در بیشتر هتل‌های مالدیو، رستوران هم پیدا می‌شود. در این رستوران‌ها معمولاً غذاهای اروپایی و آسیایی پرطرفدار سرو می‌‌شود.
در ماله، دو نوع رستوران هست: یکی رستوران‌های کوچکی که مورد علاقه‌ی توریست‌ها هستند که معمولاً گران‌اند و کافه‌های کوچک محلی که هوتا نام دارند، غذاهای محلی مالدیو را با قیمت‌های ارزان سرو می‌کنند.
اکثر غذاهای مالدیو با ماهی درست می‌شوند و بین ماهی‌ها، ماهی تون از همه محبوب‌تر است. غذاها معمولاً گرم سرو می‌شوند و پرادویه‌اند
برخی دیگر از غذاهای معمول مالدیو عبارتند از:
ماس هونی: تکه‌های ماهی دودی با پیاز و نارگیل رنده شده که صبحانه‌ی پرطرفداری‌ست.
فیهونو ماس: ماهی کبابی که در فلفل خوابانده باشند.
بامبوکیلو هیتی: نان میوه‌ای با ادویه.

با این‌که مالدیو به‌خاطر طبیعت و سواحل بی‌نظیرش یکی از مقاصد توریستی مهم در دنیاست، اما اگر در ایران دنبال تور مناسب برای سفر به مالدیو بگردید، متاسفانه به نتایج چندان جالبی نمی‌رسید. تنها آژانس‌های معدودی تور مالدیو برگزار می‌کنند، که البته بیشترشان هم فقط هماهنگی هتل و پرواز را برای شما انجام می‌دهند و معمولا تورلیدری از طرف آژانس در طول سفر شما را همراهی نمی‌کندو توضیحات به صورت عامیانه داده می شود.

تور maldiv
تور maldiv

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *